Sunday, January 18, 2009

Hari pertama persekolahan Niesa

Yang si kecik tu yang beria-ia nak sekolahnya. Puas alongnya pujuk keluar dari kelas tapi buat tak tau je. Siap bawa beg lagi tu. Harap-harap time dia masuk sekolah nanti tak buat perangai nanti



Orang yang paling sibuk sekali awal-awal tahun ni..Siapa lagi kalau bukan Puan Sri Siti Noor Afifah. Nak daftar anakla dan so on..so on la..I lap u


Hari pendaftaran pertama . Semangat nak sekolah. Tapi  balik rumah komplen tak ada siapa pun nak kawan dengan kakak. Sabar sayang lama-lama ramailah kawan tu. Hari ketiga terus dilantik jadi Ketua Kelas. KAlau Along dulu jadi ketua kelas selama seminggu sebelum dilucutkan jawatan sebab mulut bising, kakak pulak berapa lama ye. Dua kali lima je mulut tu. Anak cikgu azmi la katakan....
Rasanya dah agak lama dah aku tak memblog.Sibuk..itulah istilah dan alasan yang paling tepat yang dapat aku berikan atau huraikan. Al maklumlah sebagai seorang guru, aku kena prepare macam-macam kat sekolah, sebagai seorang bapa aku kena sediakanmacam-macam untuk family aku dan sometime untuk diri sendiri pun tak ada masa..kesian kat akukan. So kali ini aku nak kongsi tentang anak aku yang no 2 tu masuk sekolah. Biasalah....exicted ada plus ngada-ngada tu biasalah. RTapi seronok sangat bila tengok perkembangan anak-anak ni. Rasa baru semalam aku projek buat anak tup-tup dah masuk sekolah.... Dunia cepat berputar ke atau aku yang dah semakin tua..tapi masalahnya hati tu rasa macam nak masuk 20 tahun je. sapa nak jawab tu.
Jadi tengok jelah apa yang patut..bye. Selamat Tahun Baru Hijrah, Masehi, Ponggal dan Cina.

No comments: