Monday, January 19, 2009

Kepulangan Dari Tanah Suci Makkah

Kalau dulu ada cerita tentang pemergian ibu mertuaku ke Makkah , kali ni nak cerita pulak tentang kepulangannya daripada menunaikan haji di Makkah. Mereka tiba di Lapangan Terbang Bayan Lepas pada pukul 9.00 pagi dan dalam keadaan yang sihat alhamdullilah. Sihat sebab banyak angkat beg kut . Tu baru bawa balik bersama-sama ditangan belum kira lagi yang dah di Poskan ke rumah sebelum tu. Masya allah shoping sakan. Tak taulah yang mana yang banyak ibadat ke shoping...he.he tapi aku tau mak aku tu memang kuat ibadatnya..
Bila mengambut mereka balik dari makkah, terdetik dalam hati aku, dapat ke aku menjejakkan kaki di Makkah, panjang ke umur aku, dan macam mana pulak ujian Allah pada aku yang banyak buat dosa ni....semoga Allah mengampunkan semua dosaku, dan ahli keluarga ku

Haji Shahidin dan Hajjah Sarimah..terima kasih kerana ole-ole jubah dari Mekah. Takut gak nak pakai gi surau sebab salah gaya dia orang tolak jadi imam terus demam nak tanggung dosa orang. Dahlah sembahyang asyik berangan je...bila aku dapat khusyuk sembahyang macam Syaidina Ali yang dicabut anak panah semasa bersembahyang tapi tak rasa sakitpun. Aku...time sembahyang le nak gatai satu badannya..
Senyum ada makna tu mak oiii. Mentang-mentanglah dah dapat title Hajjah bukan main lagi lebar senyuman mak aku ni. Alhamdullilah semoga emak diberkati Allah selalu hendaknya.
Posted by Picasa

No comments: